Vyberte stránku

„No, nelíbí se mi to. Ale možná si na to zvyknu.“ – řekl zakladatel firmy NIKE Phil Knight, při prvním pohledu na návrh ikonického loga od designerky Carolyn Davidson.

Tvorba loga vyžaduje spolupráci minimálně dvou lidí. Grafika a zadavatele. Spolutvorbu. Zadavatel přináší název a obsah. Grafik přináší kreativitu a jedinečnost. Někdy to chce trochu odvahy a to na obou stranách. Ale zároveň je to  vzrušující.

„Logo neprodává (přímo), ale identifikuje.“, řekl jeden z nejvlivnějších grafických designerů 20 st. Paul Rand, který vytvořil takové legendy, jako IBM, NeXT nebo UPS. Ano, logo musí být novým znakem v abecedě. Musí být jasné, co představuje a zároveň být originální. Což z principu vylučuje současné modely AI.

VIZUÁLNÍ IDENTITA

Samotné logo nestačí. Je důležité mít vizuální styl. Logo v kontextu. Ostrá růžová plocha (Magenta): T-Mobile. Bílá vlnka na červeném poli:  Coca-cola.  Lahev z čirého skla s hliníkovým víčkem: ABSOLUT vodka.

Vizuální identita dokáže intenzivně ovlivnit celkový dojem značky. Dnes je tvorba loga často spojena s požadavkem na vytvoření i širšího brandu. Stylu. Vizuální identity.

Ta stanoví fonty, doprovodné grafické prvky, obrazový styl a mnoho dalšího. Dokáže ušetřit náklady, jelikož grafik pak nemusí vymýšlet nic originálního. Jen vpluje do promyšleného ekosystému grafického designu značky.

Malá ukázka z vizuální identity k logu LAVA. Logo je velmi výrazné, proto bylo umožněno měnit jeho barevnost. Poslední slide ukazuje klikatou cestu k cíli.

 

Ceník

Logo

Cena loga začíná na 15.000 Kč. Závisí na odhadovaném počtu užití.

Místní řemeslník logo použije méně často, než firma s mezinárodní působností produkující nealko nápoje. V takových případech se bavíme o desítkách tisíc.

Každé logo vyžaduje kvalitní rešerše, aby byla zaručena originalita. Ke každému logu automaticky přidám 3 návrhy užití v kontextu. Takovou malou studii Vizuální identity. Samozřejmostí je licence, zaručující majiteli výhradní právo k užívání i k případnému prodeji.

Grafický manuál

Cena grafického manuálu činí 7.000 Kč.

Grafický manuál stanoví přesné užití loga, jeho barevnost v RGB (pro obrazovky) i CMYK (pro tisk) barevném profilu. Dále ochrannou zónu, případné barevné, velikostní a kompoziční varianty. Je jakousi prováděcí vyhláškou k logu.

Vizuální identita

Cena vizuální identity začíná na 20.000 Kč. Závisí na počtu dohodnutých grafik. 

Vizuální identita zahrnuje samozřejmě grafický manuál. Může být souborem připravených merkantilních tiskovin (vizitky, hlavičkový papír…),  systému orientační cedulí, designem vozového parku, newsletteru, příspěvků na sociálních sítích, reklamních předmětů atd. Je také souborem zásad a doprovodných grafických prvků, podle kterých může postupovat jakýkoli grafik v jakékoli grafice daného brandu. Majitel tak bude mít jistotu, že celý vizuální styl firmy bude jednotný, identický. Vizuálně identický.